Înființarea unui SRL, TUTORIAL PRACTIC !
În acest articol îți voi arăta cum să înființezi un SRL. Totul va pleca de la primii pașii că să poți să înțelegi tot parcursul înființări unui srl.
Pasul 1 - Alegerea codului CAEN
- Pe scurt codul caen este cel care le spune autorităților ce activitate dorești să desfășori.
- Poți avea atât un cod CAEN principal cât si alte coduri CAEN secundare.
- Codul CAEN principal este activitatea principală a firmei, adică acea activitate care generează cea mai mare parte a veniturilor sau care reprezintă scopul principal al afacerii.
- Codurile CAEN secundare sunt activități suplimentare pe care firma le poate desfășura, în afara celei principale.
- Ca să începem înființarea unui srl, trebuie să descarci lista cu coduri CAEN publicată de către ONRC și să îți alegi un cod CAEN.
- LISTA O PUTEȚI ACCESA APĂSÂND CLICK AICI !
Pasul 2 - REZERVAREA DENUMIRII
Verificarea disponibilității şi rezervarea firmei se face la solicitarea persoanei interesate, în baza completării cererii-tip, cu menționarea a 3 denumiri diferite, în ordinea preferinței.
Firma unei societăţi cu răspundere limitată se compune dintr-o denumire proprie, la care se poate adăuga numele unuia sau al mai multor asociaţi, şi va fi însoţită de menţiunea scrisă în întregime „societate cu răspundere limitată” sau „S.R.L.”
- Modalități de transmitere a cererii:
- 1. la ghişeu (recomandarea noastră) – oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale prin cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completă cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor ; apasă aici pentru a descărca formularul.
- 2. online, prin accesarea serviciului de Verificare disponibilitate şi rezervare denumire online
Pasul 3 - PREGĂTIREA ACTELOR NECESARE
Cererea de înregistrare în original – apasă click pentru a descărca.
Anexa privind înregistrarea fiscală- apasă click pentru a descărca.
Declaraţia-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității pentru sediul social și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți- apasă click pentru a descărca.
Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării denumirii firmei (CEA DE LA PASUL 1).
Actul constitutiv (original) – apasă click pentru a descărca un model.
Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social și, dacă este cazul, înscrisul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu secundar (CONTRACT COMODAT, LOCAȚIUNE, ETC).
Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie certificată de parte);
cazierul fiscal.
Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice.
Dovezile privind plata tarifului legal.
Pasul 4 - DEPUNEREA ACTELOR
DUPĂ CE AȚI COMPLETAT TOATE DOCUMENTELE DE LA PASUL 3, VĂ PUTEȚI DUCE SĂ VĂ ÎNREGISTRAȚI FIRMA LA OFICIUL NAȚIONAL AL REGISTRULUI COMERȚULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALUL UNDE DORIȚI SĂ VĂ ÎNREGISTRAȚI FIRMA !
